Het is al jaren een vast ritueel na het uitvoeren van onderhoud aan de auto van de klant: het bijwerken van het onderhoudsboekje. Je noteert datum, kilometerstand en uitgevoerde werkzaamheden in het onderhoudsboekje. In principe een eenvoudige klus. En zolang het boekje een op een logische plaats in het voertuig te vinden is, vraagt het niet veel tijd.
Dat laatste dreigt nu te veranderen. Want steeds meer autofabrikanten nemen al enkele jaren afscheid van de papieren variant en schakelen over op een digitaal onderhoudsboekje, ook wel DSB (Digitaal Service Boek) genoemd. De markt verandert in een snel tempo en de autofabrikanten doen hun best om de klanten aan het dealernetwerk te binden en gebruiken hierbij onder andere het Digitale Service Boek. Ook het universele autobedrijf kan het uitgevoerde onderhoud bij de fabrikant registreren. Maar er zijn ook mogelijkheden om op universele wijze het onderhoud te registreren en daarmee een extra connectie met uw klant te maken. De handleiding DSR kunt u daarbij ondersteunen.
De handleiding is digitaal. Na het versturen van de factuur verschijnt er binnen 2 werkdagen een extra knop in de online helpdesk omgeving. Hier leggen we voor elk merk stap voor stap uit hoe je jezelf de eerste keer registreert en hoe je de serviceregistratie voor dit merk uitvoert.
De volgende merken zijn in onze digitale handleiding DSR terug te vinden: BMW, Mini, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Toyota, Lexus, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Lynk & Co, MG, Renault, Dacia, Alpine en Nissan.