Praktisch leidinggeven
Tijdens deze vierdaagse training leer je een prettige werksfeer te creëren en de werksfeer te verbeteren. Zo zorg je dat jouw bedrijf betere resultaten behaalt.
De leergang Operationeel Management biedt handvatten om als manager maximaal te renderen. Ervaren verkopers, technici of receptionisten stromen vaak als vanzelfsprekend door naar een leidinggevende functie. Deze medewerkers zijn doorgaans verantwoordelijk voor het afdelings- of vestigingsresultaat en de tevredenheid van de medewerkers en klanten. Hoewel ze een schat aan ervaring hebben, blijkt een leidinggevende functie vaak ook om andere vaardigheden te vragen. Daarom bieden wij de leergang Operationeel Management aan, die speciaal is ontwikkeld voor (aankomend) managers.
Het resultaat van deze leergang is dat je scherper, actiever en meer betrokken bent bij het bedrijf. Je leert medewerkers coachen op resultaat, ook in financiële zin. Je kunt de cijfers interpreteren en je medewerkers daarop pro-actief sturen. Bij afwijkende cijfers ben je in staat om corrigerende acties te bedenken en om de resultaten bij te sturen. Bovendien krijg je meer inzicht in de problematiek van het gehele bedrijf. Je leert hierover te communiceren, waardoor de samenwerking tussen de afdelingen beter verloopt.
Kortom je wordt een professionele manager die de werkzaamheden goed organiseert. Hierdoor daalt de werkdruk en kunnen anderen zich concentreren op de echt belangrijke zaken. Zo werkt iedereen prettig en efficiënter, wat het rendement weer ten goede komt.
De leergang bestaat uit 17 sessies. Per sessie van 16.00 tot 21.00 uur leer je intensief in de groep hoe je als professionele manager de werkzaamheden goed organiseert. Je eigen werksituatie staat steeds centraal. We werken een aantal keer met trainingsacteurs in rollenspellen.
De eerste sessie is een individueel gesprek met de trainer. Hij licht de leergang toe en jullie bespreken je ontwikkel- en aandachtspunten. Zo weet je precies wat de leergang jou gaat opleveren.
De leergang behandelt 3 onderwerpen: people management, financieel management en commercieel management.
Je leert het mechanisme van teams kennen en jouw rol daarin. Je krijgt een bredere kijk op het bedrijf, en jouw rol daarin. We behandelen samenwerking tussen afdelingen en hoe je elkaar kunt helpen doelen te bereiken en elkaars verkoopkanaal te worden. Je leert medewerkers aansturen, motiveren, coachen en beoordelen.
Totaal besteden we 5 sessies aan de verschillende aspecten van financieel management:
We gaan commercieel denken en maken een marketingplan dat richting geeft aan de afdeling of organisatie en met welke middelen dit gaat gebeuren. We maken een omgevingsanalyse, SWOT-analyse, behandelen kwaliteit en klanttevredenheid en maken een financiële onderbouwing van dit plan.
Steeds staat je eigen werksituatie centraal. Daardoor neem je al tijdens de leergang direct bruikbare plannen mee terug:
Aan het einde van de opleiding vindt een onafhankelijke examinering plaats door het IBKI, waarbij je afdelings- of vestigingsplan wordt beoordeeld door de examencommissie. Bij goed resultaat op alle toetsen ontvang je een diploma van IBKI.
Startdatum | Sessies | Locatie | Vrije plekken | {{product.StapType.Description}} | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
{{ event.SignificantStartDate | dateOptionalTime(true) }} | {{ event.EventModules.length }} sessie {{ event.EventModules.length }} sessies | {{ event.Location.DisplayName || event.Location.Name }} | Nog {{ event.Max - event.RegisterCount }} plek beschikbaar Nog {{ event.Max - event.RegisterCount }} plekken beschikbaar |
|
|
Vol, zet mij op de wachtlijst |
|
Start | Eind | Locatie | Sessie | ||||
{{ eventModule.StartTime | date }} {{ eventModule.StartTime | dateTime }} | {{ eventModule.EndTime | date }} {{ eventModule.EndTime | dateTime }} | {{ eventModule.Location.DisplayName || eventModule.Location.Name }} Locatie nog onbekend | {{ eventModule.Module.ModuleType.Name }} |
Registreer dan je belangstelling. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.
Mail bij nieuwe dataHeb je al een account? Log rechtsboven in om een voorinschrijving te registreren.
{{ productName }}
Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}
{{ review.GeneralRemark }}
{{ review.FirstName || 'Anoniem' }} op {{ review.CreatedAt | date }}
{{ review.Feedback }}
Voor deze training zijn nog geen beoordelingen
Toelichting OOMT-bijdrage
OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.Tijdens deze vierdaagse training leer je een prettige werksfeer te creëren en de werksfeer te verbeteren. Zo zorg je dat jouw bedrijf betere resultaten behaalt.
Leer hoe je het CRM- en plansysteem gebruikt bij klantcontact en voorbereiding van de werkorder. Zo adviseer je jouw klant over onderhoud.