Operationeel Management

Stevige leergang op niveau biedt de beste basis voor (toekomstige) managers in de mobiliteitsbranche

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPrice - basketProduct.Product.ProductPrice.SubsidyTotal | euroPrice(0) }}* {{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPriceWithoutDiscount | euroPrice(0) }}

Wanneer wil je beginnen?

In de winkelwagen

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Trainingsinformatie

WAT LEER IK?

De leergang Operationeel Management biedt handvatten om als manager maximaal te renderen. Ervaren verkopers, technici of receptionisten stromen vaak als vanzelfsprekend door naar een leidinggevende functie. Deze medewerkers zijn doorgaans verantwoordelijk voor het afdelings- of vestigingsresultaat en de tevredenheid van de medewerkers en klanten. Hoewel ze een schat aan ervaring hebben, blijkt een leidinggevende functie vaak ook om andere vaardigheden te vragen. Daarom bieden wij de leergang Operationeel Management aan, die speciaal is ontwikkeld voor (aankomend) managers.

Het resultaat van deze leergang is dat je scherper, actiever en meer betrokken bent bij het bedrijf. Je leert medewerkers coachen op resultaat, ook in financiële zin. Je kunt de cijfers interpreteren en je medewerkers daarop pro-actief sturen. Bij afwijkende cijfers ben je in staat om corrigerende acties te bedenken en om de resultaten bij te sturen. Bovendien krijg je meer inzicht in de problematiek van het gehele bedrijf. Je leert hierover te communiceren, waardoor de samenwerking tussen de afdelingen beter verloopt.

Kortom je wordt een professionele manager die de werkzaamheden goed organiseert. Hierdoor daalt de werkdruk en kunnen anderen zich concentreren op de echt belangrijke zaken. Zo werkt iedereen prettig en efficiënter, wat het rendement weer ten goede komt.

OMSCHRIJVING TRAINING

De leergang bestaat uit 17 sessies. Per sessie van 16.00 tot 21.00 uur leer je intensief in de groep hoe je als professionele manager de werkzaamheden goed organiseert. Je eigen werksituatie staat steeds centraal. We werken een aantal keer met trainingsacteurs in rollenspellen.

Programma

De eerste sessie is een individueel gesprek met de trainer. Hij licht de leergang toe en jullie bespreken je ontwikkel- en aandachtspunten. Zo weet je precies wat de leergang jou gaat opleveren.

De leergang behandelt 3 onderwerpen: people management, financieel management en commercieel management.

PEOPLE MANAGEMENT

Je leert het mechanisme van teams kennen en jouw rol daarin. Je krijgt een bredere kijk op het bedrijf, en jouw rol daarin. We behandelen samenwerking tussen afdelingen en hoe je elkaar kunt helpen doelen te bereiken en elkaars verkoopkanaal te worden. Je leert medewerkers aansturen, motiveren, coachen en beoordelen.

FINANCIEEL MANAGEMENT

Totaal besteden we 5 sessies aan de verschillende aspecten van financieel management:

  • Algemene cijfers, analyseren van balans en resultatenrekening
  • Kosten en kostprijsberekening
  • Kostensoorten en benchmarking
  • Terugverdienmodel
  • Kosten en opbrengsten voorraad en arbeid

COMMERCIEEL MANAGEMENT

We gaan commercieel denken en maken een marketingplan dat richting geeft aan de afdeling of organisatie en met welke middelen dit gaat gebeuren. We maken een omgevingsanalyse, SWOT-analyse, behandelen kwaliteit en klanttevredenheid en maken een financiële onderbouwing van dit plan.

TAKE AWAYS VAN DE LEERGANG

Steeds staat je eigen werksituatie centraal. Daardoor neem je al tijdens de leergang direct bruikbare plannen mee terug:

  • Persoonlijk visiestatement over waar werk voor jou in de essentie om draait
  • Kengetallenanalyse van jouw bedrijf
  • Communicatieplattegrond van je bedrijf
  • Kant en klare beoordelingscyclus
  • Financieel onderbouwd afdelingsplan
  • Persoonlijk actieplan


EXAMEN

Aan het einde van de opleiding vindt een onafhankelijke examinering plaats door het IBKI, waarbij je afdelings- of vestigingsplan wordt beoordeeld door de examencommissie. Bij goed resultaat op alle toetsen ontvang je een diploma van IBKI.

Kenmerken

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen trainingen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan je belangstelling. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.

Mail bij nieuwe data

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.

Gerelateerde trainingen:

Praktisch leidinggeven

Tijdens deze vierdaagse training leer je een prettige werksfeer te creëren en de werksfeer te verbeteren. Zo zorg je dat jouw bedrijf betere resultaten behaalt.

Commerciële Service Adviseur

Leer hoe je het CRM- en plansysteem gebruikt bij klantcontact en voorbereiding van de werkorder. Zo adviseer je jouw klant over onderhoud.